2013. január 25., péntek

Sziasztok!

Hát hol is kezdjem... Először is talán ott, hogy miért kezdek el írni egy blogot annak ellenére, hogy nem is akartam. Ugye mint tudjátok az elkövetkezendő 5 hónapot itt fogom Finnországban tölteni :) Sokan mondták, hogy írjak blogot mert h egyszerűbb lesz mesélni így mint h mindenkinek külön-külön. Persze rögtön rávágtam h ééén ? nah persze...
Majd megérkeztem és csak mesélnék mesélnék és mesélnék hisz nagyon sokan kérdeztek a hogylétem felől (ami nagyon jól esik), így eldöntöttem h hallgatok a tapasztaltabbakra és megpróbálom leírni itt az élményeimet! :)

Szóval jobb ha talán az elején kezdem... :) A meglepi búcsúbulim után (amit nem tudok elégszer megköszönni) másnap anyuékkal elkezdtünk csomagolni.. még most is állítom h fél évre bepakolni: "mission impossible". Nah de vhogy mégis csak sikerült és kijutottunk Enikővel! A repülés nagyon jó volt, számomra tök új volt h a gép orrán volt egy kamera és fel-leszállásnál TV-n néztünk h mi van alattunk :)
Aztán óramű pontossággal landoltunk majd kisebb keresgélés után, a csomagjainkkal együtt kifelé vettük az irányt! Yasmin és Ian már ott vártak minket, ahogy kiléptünk a várakozó térbe egyből Iant láttam meg :)
Elég fura volt egy olyan embernek bemutatkozni, akivel azelőtt másfél hétig naponta 6 vagy annál is több órát végigbeszélgettem. Mondjuk legalább nem volt semmi kínos csend :) Megvártunk még egy német lányt, majd a szállásunk felé vettük az irányt! Egy busz jegy 4.5 euroba kerül itt, de hál istennek kedves tutoraink hoztak magukkal vmi formanyomtatványt amivel bementünk vmi irodába és megvehettük a bérletünket. Nem is akarom átszámolni h milyen sokba kerül de h őszinte legyek, teljes mértékben megéri. Ha vmi 43-ra van kiírva az 42kor beáll a megállóba h pontosan induljon tovább. Ezt onnan tudom mert sikeresen 44 re értem oda a buszmegállóba és persze az orrom előtt ment el a busz. És ez az itten "helyijárat". Ugyanez igaz a vonatokra is.
Nah szóval megérkeztünk a szállásra, kipakoltunk egyebek.. Elég trükkösek itt a zárak, az egyik nem is volt jó szóval írtunk egy mailt h vmi szerelő bácsi jöjjön nekünk segíteni.. :) másnap ő ébresztett minket, vagyis csak Enikőt mert mint tudjuk engem felébreszteni csak a nagyon tehetséges emberek tudnak :P
4 szoba van az apartmanban, 1 közös konyha meg egy ilyen társalgó helyiség jah meg van egy erkélyünk is:) minden szobához külön fürdőszoba van. A házban van sauna is, minden hétfőn és szerdán lehet menni, mondjuk még az ittenit nem próbáltam ki de már rajta vagyok az ügyön :D
Rögtön másnap elmentünk az iskolába, vagyis inkább Ian elkísért, komolyan egy elsős kisiskolásnak éreztem magam, akit kísérgetni kell jobbra balra:D ott találkoztunk Yasminnal és ketten körbevezettek minket. Bemutattak Marjonak ( akit mi itthon férfinek hittünk és kiderült h egy lila hajú pirszinges belevaló csaj) meg Katinak aki a tanár tutorunk! A suli nagyon felszerelt, modern viszont építészetileg nem egy nagy csoda... igazából itt még nem láttam olyan épületet h elájultam volna.. Ebben biztosan h mi vagyunk a jobbak és Pest ilyen szempontból sokkal de sokkal szebb.Már volt 2 óránk, az elsőn ambuláns betegek jöttek be és csoportokban dolgoztak velük a diákok, akik itt még csak 1, 5 éve járnak ide :O ilyenkor mi még beteghez sem szóltunk hozzá, nem hogy fizioterápiás tervet állítsunk össze. jövőhét szerdán először 2 sráchoz majd 2 lányhoz fogunk csatlakozni és talán mi is beszélhetünk a paciensekkel.
Csütörtökön pedig egy gyakorlati neurológia óránk volt, csak a mi kedvünkért angolul tartotta meg az órát Kati és a diákok is miattunk angolra váltottak (1-2 mondatot kivéve). A tanítás és a szemlélet nagyon tetszik, de itt most nem kezdek el szakmázni :)

Szerda délutánra szerveztek nekünk "shadow event"-et , itt a külföldi és az elsős finn diákok avatása volt, ami nem is avatás hanem ilyen vicces feladatok sorozata volt, sokkal jobban sikerült mint azt váruk Enikővel, ezután pedig Helsinki belvárosában volt egy buli, ami nagyon jó volt, de semmi extra nem volt az otthoni bulikhoz képest! :)
Ma a Tikkurila unitban volt egy délután szervezve, megint ilyen ismerkedős játszós délután, hááát elég sokat nevettem :D jó arcok nagyon a többiek :D
holnap Helsinkit vesszük a nyakunkba... már alig várom....


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése