2013. március 18., hétfő

Lapland & Norway 1.rész

Hétfőn este indultunk Laplandre, legjobb szülinapi ajándék amit valaha kaptam :P :D A busz előtt Katja és Steffi énekeltek nekem és kaptam tőlük csokit is, olyan kis arik voltak :D
A buszon éjfél előtt aztán a többiek is felköszöntöttek, kaptam egy angry birds-os tortát gyertyákkal meg minden :) teljesen megleptek, olyan jól esett :)
Bár már kétszer túléltem egy 24 órás buszutat, ez a 16 órás megint megviselt. Talán mert konkrétan odafagyott a kabátom meg a sálam meg minden az ablakhoz.
Reggel 10 körül érkeztünk meg Kemi-be, ahol megnéztük a Snowcastle-t :) Baromi jól néz ki :D Itt is minden angry birds-ös meg sárkányos. Az asztalok és a székek is jégből vannak, emellett pedig van egy hotelként működő része, ahol az ágy is jégből van kialakítva.




 Csúszdázás és befagyott tavon való ökörködés után a Santa's Village felé vettük az irányt!
Miután sikeresen átverekedtem magam suvenir tömkelegen, Katja Steffi és Én a Télapó szobájába mentünk. Kicsit megilletődve sétáltunk és csak azután mertünk belépni, hogy a Miki integetett nekünk, hogy mehetünk. Leültünk mellé és beszélgettünk egy kicsit vele.
 - "Where are you from?"
- "I'm from Hungary."
-" Ohh. Buda and Pest. HUNGARORING ( nah itt leesett az állam, a Miki jóóó arc xd ) . Margit-sziget.  Köszönöm"
Szóval hozta a kötelezőt, mindenkivel próbált csevegni a saját anyanyelvünkön. Persze ez kb. 3 perc alatt zajlott és közben elkészítették a közös képet. Én annyira el voltam foglalva, h a 3 kép közül egyszer nézek csak a kamerába, ott is vigyorgok mint egy majom, de naná h megvettem, egyszer találkozik az ember az "igazi" Télapóval. Hozzáteszem marha nagy üzlet van benne, egy kép 15 eurót kóstál és  így is a legolcsóbbat választottam.
További buszozás után végre megérkeztünk Vasatokkába. Elfoglaltuk a szállást, 10 laktunk a Kami nevű házikóban :) 9 lány és Mark... nem tudom h sajnáljam-e a srácot xd :D



Másnap kezdődött a túlélő túra. Első feladatként hótaposókkal kellett megtalálni az erdőben elrejtett kérdéseket és megadni rájuk a válaszokat. Több csapatot alkottunk, minden csapat kapott egy GPS-t. Szerintem egész jók voltunk, kivéve mikor Kathrin fejjel lefelé tartotta a GPS-t és 200 méter bolyongás után esett le h vmi nincs rendben xd :D Olyan kis cuki volt :) Útközben persze összefutottunk a fiúk csapatával is, hát 3 lány csúnyán meg lett fürdetve a hóba, de a revans is meg lesz egyszer. Az ebédet kb középkori stílusú edényekbe kaptuk, vmi leves volt aminek az íze nagyon hasonlított a gulyás levesre. Olyan kis hangulatos volt az egész, körbeültük a tüzet, beszélgettünk és próbált mindenki kicsit felmelegedni, hiszen kis idő múlva már indultunk is tovább a következő feladathoz. Iglot kellett építenünk. Pár perc lapátolás után, már nem is olyan hideg az a mínusz 20 fok. Hóangyal készítés, fetrengés a hóban, kicsi a rakás és már figyelhettünk is, h mi is a titka a tűzrakásnak. :) Tényleg hasznos dolgokat tanultunk, de azért nem szeretnék soha kint éjszakázni a Föld eme csodás, de annál hidegebb részén.
Ezután kipróbáltuk a jéghorgászatot, hááát... a lyuk csinálás tök izgi, de utána... nem nekem való :D állni a hidegben ... meghagyom a csendes őrülteknek ezt a hobbit.
Délután eredetileg a rénszarvas farmra mentünk volna, de vmi félértés történt, ezért mindenki bemehetett ingyen egy múzeumba, akik pedig ezt előre kifizették visszakapták a pénzüket. Teljesen korrektek voltak :)
Bár kifejezetten szomjaztam volna a kultúrára, még  a biológusos érdeklődésemet  bevetve is csak fadarabokat láttam :/
Este már rutinosan mentünk a szaunába és aztán a fagyos tóba.
A következő nap reggel életem első téli sportjaként kipróbáltam a cross country ski-t. Hááát finoman szólva még fejlődnöm kell :D

Folyt. köv.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése